Nespresso Boutique – Årets Avenyföretag 2016

Publicerad

Blogg

aretsavenyforetag2016
Årets Avenyföretag 2016 har nu utsetts och priset tilldelas i år företaget Nespresso Boutique. Nespresso Boutique har sedan två år tillbaka sin butik i Kopparhuset på på Avenyn 31-35 där man med kunnig personal lotsar den nyfikne genom det breda sortimentet av 23 sorters kaffe, maskiner och accessoarer.

– Vi är givetvis väldigt hedrade och glada för den här utmärkelsen säger Alexander Ahlbeck, boutique manager på Nespresso.
– Vi strävar efter försäljning och service i världsklass och satsar på att hela tiden ligga i framkant. Under 2016 har vi som exempel satsat på att bli en kontantlös butik som ett led i vårt kontinuerliga miljö- och säkerhetsarbete.

Detta är femte året i rad som priset, Årets Avenyföretag, delas ut och bakom priset står Avenyföreningen. Priset skall lyfta fram goda exempel på företagande och även sporra andra företag i Avenyområdet att arbeta för att själva bli en av de nominerade till kommande år.

– Det känns oerhört roligt att få lyfta fram goda förebilder bland våra medlemsföretag. Vi hoppas att både besökare till Avenyn och företag skall finna inspiration i detta, säger Jessika Wassberg, vd och centrumledare för Avenyföreningen.

I samband med utdelningen av Årets Avenyföretag delades hedersomnämnanden ut till Ingela Johansson på Mitt i Centrum och Giovanni Nicoletti på O´Learys Avenyn. Två eldsjälar som under året med stort engagemang driver utvecklingen av Avenyn och Avenyområdet framåt.

Juryns motivering:

”En nytänkande verksamhet med försäljning och service i världsklass.

Med sin positiva framtidstro vågar man satsa, tänka nytt och utmana sig själva inom områden som är nya i branschen.

Personalen är passionerad och välutbildad i sitt ämne och man lägger stort fokus på att kunden alltid får professionell och förstklassig hjälp.

Genom att göra det lilla extra marknadsför sig verksamheten både genom mun till mun men även genom digital media, event och PR.

Verksamheten håller hög kvalitet i utbud, service, skyltning och inredning. De är goda förebilder inom nytänkande, innovation, kundservice och framtidstron på Avenyn.”

Kriterier för Årets Avenyföretag

• Nytänkande och innovationer; företagets arbete med sin egen utveckling.
• Marknadsföring – hur företaget marknadsför sig; samarbeten, annonsering, sociala medier, sponsring med mera.
• Exponering och skyltning. Hur visar företaget upp sina produkter och vilka tankar ligger bakom verksamhetens inredning och miljö?
• Kundbemötande och service; vilken service företaget ger till sina kunder och även personalens kunnighet om företagets produkter.
• Resultat, tillväxtpotential och omsättning för företaget.

Juryn består av Avenyföreningens styrelse (med de nominerade företagen exkluderade).