Utbildning: Marknadsföring

LYCKAS MED INFLUENCER MARKETING

För att arbeta med influencer marketing krävs en förståelse både för kreatören och hens drivkrafter samt för kanalerna som influencern publicerar i. På den här halvdagskursen lär du dig just detta – hur influencers fungerar, hur du som marknadsförare skapar goda relationer med dem samt vilka kanaler och vilket slags innehåll som fungerar. Du får dessutom massor av praktiska insikter och konkreta exempel på lyckade influencer-kampanjer.

Vid kursens slut har du fått verktygen som behövs för att ditt företag verkligen ska lyckas med influencer marketing.

© Elin Nerpin

Linda Hörnfeldt (La Linda) är grundare av Influencers of Sweden, Sveriges branschorganisation för socialmediainfluencers, och författare av boken “Yrke: Influencer” (Brombergs).

Hon driver också två podcasts, “We Are Influencers” och “Vad fan håller jag på med?!” och föreläser frekvent om influencer marketing och personligt varumärke.

Datum: Tisdag 3 december
Tid: 08.00 – 12.00, frukost serveras från 07.30
Plats:  Göteborg City Konferens, Östra Larmgatan 16
Pris: Kostnadsfritt för medlemmar i Avenyföreningen och Innerstaden Göteborg. No-showavgift på 250 kr om inte avanmälan görs
Anmälan senast: 26 november

Anmäl dig här

Vid frågor, kontakta:
Carina Hallgren, Avenyföreningen, 0707-74 92 92, carina@avenyn.se
Erika Kern, Innerstaden Göteborg, 0709 63 23 72, erika.kern@innerstadengbg.se