fbpx

För konstnärer

Uppdatering 17 augusti: Anmälan är stängd

Anmälningen till konstvandringen 2021 är nu stängd. Du kan dock sätta upp dig på reservlistan genom att anmäla dig via vårt kontaktformulär nedan. Om en plats blir ledig, så hör vi av oss till dig.

1. Anmälan till konstvandringen

  • Fyll i dina kontaktuppgifter via vårt anmälningsformulär
  • Avgiften 500 kr (400 kr + moms) faktureras till meddelad mailadress
  • Du får din anmälningsavgift tillbaka, om du lämnar återbud före den 23 augusti.

2. Skicka in bilder

  • Utöver din anmälan vill vi också att du skickar in foton på 3 av dina typiska verk (lågupplösta för webb och sociala medier)
  • Vi kommer att visa upp så många vi kan i våra sociala medier, som en del i marknadsföringen av konstvandringen.
  • Skicka in dina bilder till: pierre@avenyn.se

 

Praktisk information om konstvandringen

Vad går deltagaravgiften till?

Den största delen av projektet är ideellt. Avgiften kommer i första hand att finansiera en informationsfolder som presenterar utställare och var de är placerade. All marknadsföring kommer att vara ideell eller självfinansierad.

Hur sker placering?

Efterhand som vi får in anmälningar så påbörjar vi placering. Vi har många olika lokaler.

  • Några kommer att bli erbjudna att stå en butik. I så fall får du en kontaktperson med vilken ni sen kan bestämma själva hur ni vill lägga upp visningen. T ex så kan man tänka sig att börja hänga redan veckan innan med information om att konstnären deltar personligen under helgen.
  • Du kan ställa ut staffli utanför butiken och skapa en fin stämning.
  • Några kan hamna hos de stora biografernas entréer längs Avenyn och på Valand
  • Vi kommer att ha en hel del platser på Elit Park Aveny och Hotell Rubinen.
  • Några platser som inte är helt klara, men som vi hoppas på är Stadsbiblioteket och Stora Teatern samt ytterligare några platser.

Kan man stå tillsammans?

Är ni en grupp som vill stå tillsammans? Meddela oss vid anmälan, så kan vi hänsyn till detta när vi placerar.

Hur fungerar upphängning?

Exponeringen varierar med var du placeras. Vi kommer att ha tillgång till en del skärmväggar men eftersom vi hänger där det normalt inte hängs, så kommer vi att få vara lite kreativa och flexibla.
För andra typer av verk så finns det gott om bord. Vi kommer att återkomma med mer information efterhand som du placeras, så du ska hinna planera.

När kan man börja hänga upp?

Tiden för att börja hänga kan variera med var man placeras, men i flera fall räknar vi med att kunna börja på fredagskvällen. Mer information följer.

Hur stor yta gäller per utställare?

Vi beräknar ca 3m yta per utställare. Beroende på var du hamnar och hur du kan exponera, så kan det variera något.

Hur kommer projektet att marknadsföras?

Vi kommer att ta fram en folder i vilken vi presenterar vandringen och utställare med en karta var de är placerade. Foldern kommer att placeras ut runt Göteborg före arrangemanget. Affischer kommer att sättas upp.
Bilder på utställares verk kommer att spridas i alla tillgängliga sociala medier (här har vi alla en stor uppgift – att sprida budskapen i alla medier. Vi kommer att uppvakta tidningar och radio för att få redaktionell spridning.

Deltagande lokaler kommer att märkas ut.

Hur fungerar försäljning av verk under vandringen?

Det står dig fritt att sälja dina verk under de två dagarna. Som arrangör har vi inga anspråk på provision. Däremot så är det känsligt att sälja saker på vissa platser som t ex Stadsbiblioteket och hotellen under själva dagarna. Där vill man att det fysiska köpet/leveransen sker efter utställningen.

Hur fungerar det med försäkring under vandringen?

Alla verk kommer att vara inlåsta i någon form för utomstående under nattetid i någon form av lokal, men du som konstnär bör ha en egen försäkring för skador och stöld.
Konstvandringen eller lokalägaren kan inte ta på sig ansvaret för om något verk stjäls eller skadas.
För dig som inte har någon försäkring i dagsläget så kan man t ex. hos Gefvert i Stockholm teckna försäkringar för tillfälliga utställningar. Tel.08-4405440. Info@gefvert.se. Länsförsäkringar och andra kan också tänkas ha. Kanske har din konstförening eller en kollega ett tips också.

 

Kontaktperson:
Pierre Chocron, projektledare
0704-244 018, pierre@avenyn.se