fbpx

Publicerad 27 november, 2019

FINALISTERNA TILL ÅRETS AVENYFÖRETAG 2019 KLARA

Convendum, Holmens Herr, Hotel Bellora och Pivo är de fyra finalisterna som har chans att vinna utmärkelsen Årets Avenyföretag 2019.

Utmärkelsen Årets Avenyföretag delas ut årligen av Avenyföreningen som arbetar med Avenyområdets utveckling. Det ska gå till ett företag som är nytänkande, inspirerande och god förebild för övriga verksamheter i Avenyområdet.

Den externa jury som tagit fram de fyra finalisterna består av Babbs Edberg, stadsdelsdirektör Centrum, Sandra Guerrero, medgrundare och partner av Alvhem – förra årets vinnare av Årets Avenyföretag, Lotta Nibell, vd Got Event, Kennet Odeus, vd Göteborgs Köpmannaförbund och Anna Reynold, vd Milk. Vinnaren presenteras på Avenyföreningens Julfest den 5 december på Le Pain Francais Avenyn.

– Det är fyra inspirerande verksamheter som nu gått till final. De ser sig alla som en mötesplats för kunder och gäster. Avenyområdet lockar unika och nytänkande aktörer. Vem som än vinner har vi en värdig vinnare, som imponerat på oss andra, säger Jessika Wassberg, vd för Avenyföreningen.

Finalisterna i Årets Avenyföretag 2019

Convendum

Kungsportsavenyn 21
Motivering: Här möts du av förstklassig service, design och ett fascinerande kontorskoncept. Sedan öppning sommaren 2017 har Avenyn 21 blivit en naturlig mötes- och kommunikationsplattform för företag baserade i både Göteborg men även Stockholm. Convendum drar idag dagligen över 500 personer till Avenyn som bl.a. äter och shoppar i området.

Holmens Herr

Kungsportsavenyn 31-35
Motivering: Professionell personal med bred kunskap om herrekipering och skrädderi. Kundbemötandet är i fokus och är det som personalens hjärta bultar för. Skapar nytänkande egna event i samverkan med leverantörer, konstnärer och grannarna i Avenyområdet. Eget skrädderi inne i butiken gör detta till en unik aktör bland Avenyns butiker. Holmens Herr vågar tro på de fysiska butikernas styrka i framtiden. Nu satsar de genom att utöka sin försäljningsyta ut mot Avenyn.

Hotel Bellora

Kungsportsavenyn 6
Motivering: Livsstilshotellet som framgångsrikt ser sig själv som en destination. Miljön välkomnar alla sinnen i klassiskt stilideal från Italiens 50-60 tal ”La Dolce Vita” och modern inspiration från världsmetropoler. Samarbeten med influensers och andra tongivande personligheter är starka inslag i deras marknadsföring och positionering. Hotel Bellora består även av en omtalad restaurang, prisad takbar och ett unikt gym med boxningsring som är väl värt att besökas.

Pivo – Passion för vilt

Arkivgatan 9
Motivering: Hållbart, genuint och innovativt. Helt rätt i dessa tider att öppna en viltrestaurang där även de klimatmedvetna känner att det är helt OK att äta kött. Väl genomtänkt marknadsföring som både får oss att bli hungriga och ökar vår längtan ut i naturen. Restaurangmiljön, personalens klädsel och maten skapar en oslagbar kombination. Otroligt att ingen har tänkt på detta koncept tidigare i Göteborg.

För mer information

Vid frågor, kontakta:
Jessika Wassberg, vd Avenyföreningen, 0733-505 220
Adam Krantz, pressansvarig Avenyföreningen, 0708-708 670