fbpx

Publicerad 11 december, 2020 - Blogg

BIO ROY PRISAS

Det var tre starka finalister som gjorde upp i finalen om Årets Avenyföretag 2020.

Den externa juryn, som i år bestod av personer från andra starka varumärken i Göteborg, var eniga i beslutet av vinnare i år. Under hela hösten har både verksamheter och besökare kunnat nominera vilka de anser ska bli Årets Avenyföretag.

Efter överläggning kom juryn fram till tre finalister – Bio Roy, Le Comptoir och Polestar.

Och vinnaren är …. BIO ROY

Inget har stoppat dem att visa sina filmer för sina besökare.

Årets Avenyföretag 2020 ställde om, anordnade först drive-in bio och håller nu öppet för 8 personer åt gången.

Bio Roy på Avenyn får utmärkelsen för sin glöd och förmåga att inte ge upp. En sann inspiratör!

 

Motiveringarna för årets finalister:

Bio Roy- Avenyn 45

Motivering: Bio Roy är viktig aktör i Göteborgs fria och oberoende kulturliv och gör Avenyn som plats mer intressant genom att tillföra variation och mångfald. Biografen drivs med en kärlek och passion som genomsyrar hela verksamheten av eldsjälar som brinner för kultur, service och sina besökare. Skapar ett mervärde kring hur man kan uppleva film med sing-a-longs, audience participation, frukostbio, livesänd opera och teater från hela världen.

När Covid-19 bröt ut ställde Roy snabbt om och öppnade upp en Drive-in bio nere på bananpiren och drev den ideellt för att sprida glädje i en tuff period. Genom detta event lyftes de upp nationellt och internationellt. Och nu kör man vidare med 8 personer i salongen enligt dagens regler. De ger inte upp.

Le Comptoir – Avenyn 21

Motivering: Nytänkande och innovation genom att kombinera fransk gårdsbutik och restaurang/bistro. Hela bistron är dedikerad till franska ostar som beställs direkt från Frankrike. Idag behöver fysisk shopping också ge upplevelser och på Le Comptoir hittar vi en av de bättre kombinationerna vi sett i Göteborg. Otroligt fina råvaror samt service och kundbemötande i världsklass. Blev snabbt väldigt populärt och blev en naturlig mötesplats på Avenyn för många.

Trots tuffa tider har bistron lyckats behålla många kunder som hittat sin favorit på Avenyn. Ett vinnande koncept i varor, service, smakupplevelser och profilering. Så nära Frankrike man kan komma där alla pratar franska. Ett litet gourmet-Frankrike mitt i Göteborg.

Polestar – Avenyn 25

Motivering: Nytt bilvarumärke med en ny typ av retail-upplevelse. En symbol för en ny typ av ekonomi och försäljning, inklusive produkter som tar steget från fossilbränslen. Lokalen har minimalistisk skandinavisk design som gör det enkelt och överskådligt. Upplevelsen av bilarna och omsorgen om design står i centrum.

Avenyn har blivit mer händelserik i och med Polestar. Mitt i hjärtat av Polestars hemstad öppnar de det största Polestar space hittills och visar att Avenyn är framtiden, även mitt i en pandemi. De är en aktiv aktör vid olika evenemang i staden och visar både med ord och handling att de vill vara en del av hela Göteborg.

 

Den externa jury som beslutat vem vinnaren blev består av Albin B. Kummel, projektledare Göteborgsgirot, Andreas Andersen, vd Liseberg, Mikkey Dee, världstrummis, Linda Engvall, platschef Convendum (förra årets vinnare) och Ulrika Carlsson, vd Nordstan.