Avenyn först ut med Lindex nya butikskoncept

Publicerad

Shopping

[slideshow id=56]

Så blir nya vårkollektionen

Kollektionen som Gwyneth Paltrow visar är en av vårens stora modenyheter på Lindex och kan bäst beskrivas som Modern Preppy med en liten twist. Nyckelplagg som club-blazer, oxfordskjortor, chinos och kabelstickade tröjor får det lilla extra med hjälp av paljetter, guldknappar och oväntade färgkombinationer. De klassiska färgerna kombineras med vårens nya, starka färger som orange och gräsgrönt. Mönsterbilden är randig, rutig och småprickig. Alla plagg har genomtänkta detaljer, även på insidan, för att skapa en lyxig känsla. Looken kompletteras med accessoarer som canvasväskor, espadriller och smycken som bidrar till en inspirerande styling.

Torsdag 22 mars öppnar Lindex sin nyrenoverade butik på Avenyn i Göteborg. Därmed blir butiken först ut i Sverige med Lindex nya butikskoncept som presenterar modet på ett nytt och spännande sätt.

Butiken ligger på den anrika adressen Avenyn i Göteborg och är en fullkonceptbutik med mode för dam, barn och underkläder på 560 kvadratmeter .
– Butiken ligger på ett av Göteborgs mest attraktiva lägen och därför är det jätteroligt att vi även kan erbjuda våra kunder det senaste butikskonceptet, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex

Det nya butikskonceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom naturmaterial och mötet mellan olika strukturer och mönster. På underklädesavdelningen möts kunden av en modern och kvinnlig känsla där färgerna går i vitt, grått och rosa. På barnavdelningen skapas en uttrycksfull och dynamisk känsla med hjälp av starka färger och mönster. Provrummen har också fått ett nytt uttryck med ett behagligt ljus.
– Vi vill skapa en inspirerande modemiljö, en butik man inte kan motstå att gå in i. Man ska få en härligt välkomnande atmosfär fylld av tips och idéer för den modeintresserade kvinnan., säger Johan Hallin, Director Concept & Marketing på Lindex.

Hållbarhet har varit viktigt för det nya inredningskonceptet. Lindex konceptavdelning har tagit med sig kunskaperna om energiförbrukning i butik från tidigare koncept. Även de nya materialen har mött krav på hållbarhet och Lindex har jobbat med ”Basta” som är en miljöcertifiering för inredning.
– Det är extra roligt att öppna i samband med den uppmärksammade kampanjen med Gwyneth Paltrow, butiken är full av vårmode och inspiration, säger Ingvar Larsson.