Aveny Blommor är årets Avenyföretag 2013

Publicerad

Shopping

aveny_blommor_arets_avenyforetag
Det är andra året som priset, Årets Avenyföretag, delas ut och bakom priset står Avenyföreningen. Priset skall lyfta fram goda exempel på företagande och även sporra andra företag i Avenyområdet att arbeta för att själva bli en av de nominerade till kommande år.

– Det känns oerhört roligt att få lyfta fram goda förebilder bland våra medlemsföretag. Vi hoppas att både besökare till Avenyn och företag skall finna inspiration i detta, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare för Avenyföreningen.

Juryns motivering:

”Under året har Aveny Blommor expanderat och sett affärsmöjligheter i de nya situationer som de ställts inför och som möjliggjorts. Aveny Blommor är en god förebild med estetiskt tilltalande butiker i spännande konstellationer samt med ett nytänk av en traditionell produkt. Med en förstklassig service och genom sitt personliga och engagerande ledarskap ser vi stor potential för årets Avenyföretag i framtiden. Vi hoppas att den energi och framåtanda som Aveny Blommor andas kan inspirera fler att satsa inom handeln. ”

– Det känns pirrigt, roligt och oväntat att vi har blivit korade till årets Avenyföretag. Vi hoppas och siktar så klart på att vi kan expandera ännu mer, säger syskonparet Anna-Lena Wigton och Håkan Eriksson som är ägarna till Aveny Blommor.

Aveny Blommor har funnits på Avenyn i närmare 30 år. Butiken ligger på Avenyn 23 och de har dessutom en pop up-butik i en av glaspaviljongerna på Avenyn 31- 35 samt en helt nyöppnad butik vid Kungsportsplatsen.

Kriterierna som de nominerade företagen bedömts efter har varit:

• Nytänkande och innovationer; företagets arbete med sin egen utveckling.
• Marknadsföring – hur företaget marknadsför sig; samarbeten, annonsering,
sociala medier, sponsring med mera.
• Exponering och skyltning. Hur visar företaget upp sina produkter och vilka
tankar ligger bakom verksamhetens inredning och miljö?
• Kundbemötande och service; vilken service företaget ger till sina kunder och
även personalens kunnighet om företagets produkter.
• Resultat, tillväxtpotential och omsättning för företaget.

Juryn Årets Avenyföretag 2013
Kenneth Odéus, Köpmannaförbundet
Lennart Österström, SEB
Madeleine Wahlberg, Avenyföreningen