fbpx

Arbeta effektivt med Teams och Powerpoint

I Office 365 finns de perfekta verktygen för projektsamarbete. Istället för att ha information på olika ställen, samlas allt i projektgruppen. Chattmeddelanden, fildelning och samredigering, anteckningsböcker, uppgiftshantering/planering, möten, med mera. Efter denna utbildning kommer du att bli säkrare i att skapa, redigera och presentera med Powerpoint. Du kommer lära dig många finesser för att förstärka ditt budskap och göra dina presentationer blir mer dynamiska och kraftfulla.

Datum:                  6, 20, 27 oktober (utbildning vid tre tillfällen)
Tid:                         8:00 – 11:00
Plats:                       Digitalt, länk skickas vid anmälan.
Pris:                         Kostnadsfritt max 2 personer per medlemsföretag.

Anmälan senast: 1 oktober

Anmäl dig här

Kursinnehåll:

Teams – Samarbete och kommunikation 3 tim

Teamsgrupper

  • Skapa och hantera projektgrupper och medlemmar i Teams.
  • Hantera din egen status i Teams.
  • Strukturera teamet med kanaler och flikar.
  • Formatera och uttryck textmeddelanden, dela filer och annan information.
  • Möten. Spontana snabbmöten och schemalagda möten med mängder av presentationsmöjligheter. Din kalender och synkroniseringen med Teams-möten. Mötesanteckningar med OneNote.
  • Dela och samredigera i filer. Synkronisera med SharePoint.
  • Hantera aviseringar.
  • Infoga nya verktyg/appar.

Planering/uppgifter i Planner

  • Skapa uppgifter och ändra status.
  • Tilldela uppgifter till en eller flera.
  • Filer, checklistor, kommentarer och etiketter i uppgifter.
  • Strukturera med Buckets.
  • Gruppera, sortera och favorisera plan.

Arbeta med teamen i mobilen

  • Använda apparna Teams och Planner i mobilen.

Bemästra PowerPoint 2 x 3 tim
Efter denna utbildning kommer du att bli säkrare i att skapa, redigera och presentera med Powerpoint. Du kommer lära dig många finesser för att förstärka ditt budskap och göra dina presentationer blir mer dynamiska och kraftfulla.

Träff 1

  • Grunder
  • Introduktion – programfönster och navigering
  • Skapa presentation
  • Bildlayouter
  • Sortera, kopiera och flytta bilder i bildsortering
  • Arbetslägen

Texter
– Skriva text i disposition

Smart Art
– Konvertera text till SmartArt

Objekt
– Rita och formatera egna objekt

Träff 2

Bilder

  • Infoga bilder/ikoner

Diagram

  • Infoga diagram från Excel
  • Hantera bildbakgrund

Tabell

  • Infoga tabeller från Excel eller skapa i PowerPoint

Presentation/bildspel

  • Bildövergångar
  • Animeringar/effekter
  • Dölja bilder

Utbildningen erbjuds i samarbete med Göteborgsregionens Kompetensnav

Vid frågor, kontakta:
Carina Hallgren, Avenyföreningen, 0707 74 92 92, carina@avenyn.se
Erika Kern, Innerstaden Göteborg, 0709 63 23 72, erika.kern@innerstadengbg.se