Reklambyrå öppnar pop up-butik med rim på Avenyn

Publicerad

Klappakuten.
Den 18 december öppnar kommunikationsbyrån Cordovan Communication en pop up-butik på Avenyn i Göteborg. Under exakt åtta timmar erbjuder professionella copywriters och skribenter gratis julrim både via den temporära butiken på Avenyn, men även i en digital rimstuga på nätet.

– Alla göteborgare är varmt välkomna att besöka vår pop up-store på Avenyn den 18 december. Då kommer copywriters att skriva fyndiga julrim åt folk med skrivkramp, medan grafiska formgivare slår in paket åt stressade julshoppare. För den som inte har möjlighet att ta sig till vår butik arrangerar vi även en rimstuga i sociala medier under hashtagg #nödrim, säger Kalle Malmstedt, PR-strateg på Cordovan Communication.

Klappakuten är ett samarbete med Avenyföreningen och Wallenstam som vill främja nyskapande aktiviteter på stadens paradgata. Pop up-butiken kommer att ha öppet mellan kl 10.00–18.00 och ligger på Kungsportsavenyn 21. Alla rim och paketinslagningar är gratis. Men för den som ändå vill skänka en slant är Fuck Cancer And Run på plats med en insamling till cancerforskning.

Medan butiken har öppet arrangeras även en digital rimstuga via kampanjsajt och sociala medier. Den som behöver ett rim behöver bara ta en bild på klappen och lägga upp på Instagram eller Twitter med hashtaggen #nödrim. Alla rim samlas sedan på rimstuga.cordovan.se

– Varför skriva dina julklappsrim själv när du kan låta professionella copys göra jobbet? Det var så vi resonerade när vi kom på idén om en rimstuga. Till en början var det hela tänkt som en enkel kundaktivitet men intresset var stort och idén växte och tog fart både i sociala medier och nu utanför nätet, säger Patrik Spång, CD på Cordovan Communication.

2011 och 2012 arrangerade Cordovan rimstuga på Twitter och Instagram. I år arrangeras rimstugan för första gången ute i den fysiska verkligheten.

På den integrerade göteborgsbyrån Cordovan arbetar en rad olika specialister under ett och samma tak – allt från reklamkreatörer och PR-strateger till programmerare och webbdesigners. Byråns idé handlar om att skapa kanaloberoende reklam och kommunikation, vilket innebär att huvudmediet för en kampanj kan lika gärna kan vara en Instagram-aktivitet som en traditionell annons.

För mer information, kontakta:
Patrik Spång
Creative Director, Cordovan Communication
Tel: 0708-79 19 96
E-post: patrik.spang@cordovan.se

Kalle Malmstedt
PR-strateg, Cordovan Communication
Tel: 0702-57 88 47
E-post: kalle.malmstedt@cordovan.se

Om Cordovan Communication
Cordovan Communication är en byrå som skapar kanaloberoende reklam och kommunikation. Hos oss arbetar en rad olika specialister under ett och samma tak – allt från prisvinnande reklamkreatörer till experter på såväl PR som digitala medier. Vårt erbjudande bygger på starka idéer, ny teknik och mätbara effekter.