Företaget Earphones har korats till Årets Avenyföretag 2012

Publicerad

Årets Avenyföretag 2012 har nu utsetts och priset tilldelas i år företaget Earphones. Earphones har sedan ett år tillbaka sin butik på Avenyn 43 där man främst säljer hörlurar, men även accessoarer och produkter till mobil eller dator.

– Vi är ju det första företaget att vinna, så det är oerhört hedrande och det är verkligen ett kvitto på det vi har gjort, säger Thomas Udd, butiksägare och grundare till Earphones.

Thomas Udd mottog på måndagskvällen priset tillsammans med Sofia Lennartsson, butikschef på Earphones.
– Vi jobbar med inspiration, säger Sofia Lennartsson. Vi tror på samarbeten och på att jobba lokalt. Vi har ett bra läge på Avenyn 43 som många hittar till. Vi försöker även att ha Avenyns snyggaste skyltfönster.

Earphones består av grundare och butiksägare Thomas Udd, butikschef Sofia Lennartsson och Sarah Udd.
– Vi är nytänkande och väldigt tidsenliga, fortsätter Thomas Udd. Det är viktigt att man som kund får klämma och känna på lurarna; ljud är viktigt, men komforten också.

Detta är första året som priset, Årets Avenyföretag, delas ut och bakom priset står företagarföreningen Avenyföreningen. Priset skall lyfta fram goda exempel på företagande och även sporra andra företag i Avenyområdet att arbeta för att själva bli en av de nominerade till kommande år.
– Det känns oerhört roligt att få lyfta fram goda förebilder bland våra medlemsföretag. Vi hoppas att både besökare till Avenyn och företag skall finna inspiration i detta, säger Madeleine Wahlberg, centrumledare för Avenyföreningen.

Juryns motivering:
”Earphones är en stilren butik som erbjuder besökarna förstklassig service och kunskap. Produktutbudet ligger i tiden och företaget har med sitt driv och sin framåtanda i marknadsföring och nätverkande stor potential att utveckla goda affärer i framtiden. Earphones är goda förebilder för Avenyområdet.”
Kriterierna som de nominerade företagen bedömts efter har varit:
• Nytänkande och innovationer; företagets arbete med sin egen utveckling.
• Marknadsföring – hur företaget marknadsför sig; samarbeten, annonsering, sociala medier, sponsring med mera.
• Exponering och skyltning. Hur visar företaget upp sina produkter och vilka tankar ligger bakom verksamhetens inredning och miljö?
• Kundbemötande och service; vilken service företaget ger till sina kunder och även personalens kunnighet om företagets produkter.
• Resultat, tillväxtpotential och omsättning för företaget.
– Det var många bra kandidater till priset, men vi anser att Earphones är det företaget som i år har uppfyllt alla kriterier, säger jurymedlemmen Lena Hasslöf-Gustafsson, Fastighetsägarna.

Juryn Årets Avenyföretag 2012:
Kenneth Odéus, Köpmannaförbundet
Leif Nilsson, Leif Nilsson AB
Carlo Mandini, Elite Park Avenue Hotel
Lena Hasslöf-Gustafsson, Fastighetsägarna
Representant från Avenyföreningens kansli

Läs mer om Årets Avenyföretag 2012på: http://earphones.se