fbpx

Publicerad 4 mars, 2019

AVENYN NÅR 100 000 INCHECKNINGAR

En milstolpe har nåtts för Avenyn, Sveriges mest kända gata. I helgen passerades gränsen på 100 000 incheckningar på Facebook. Och nu siktar gatan mot 200 000.

– Det är så härligt att besökarna på Avenyn checkar in. Det spelar ingen roll om de är här för en shoppingdag, besöker ett museum eller äter dagens lunch – de är på Avenyn. Med det förtroendet ska vi arbeta ännu hårdare att de får en unik upplevelse hos oss, säger Jessika Wassberg, Avenyföreningens VD.

Erkännandet av att så många besökare checkar in på Avenyn gör att gatan behåller sin ställning som ett av Göteborgs starkaste varumärken.

– Vår vision är att stärka Göteborg som destination och det gör vi definitivt med så många besökare som vill identifiera sig med oss, avslutar Jessika Wassberg.

Avenyns vision

”Avenyn ska bli en utåtriktad, levande och kontinental paradgata med internationell attraktionskraft och en puls för hela regionen.
Det unika området ska sticka ut och forma en egen identitet som stärker Göteborg som destination bland europeiska städer.”

För mer information

Vid frågor, kontakta:
Jessika Wassberg, vd och centrumledare Avenyföreningen, 0733-505 220
Sofia Dahlström, kommunikatör Avenyföreningen, 0736-53 53 53