medlemsaktiviteter_digitalmarknadsföring

Medlemsaktiviteter

Händer under 2016

Coachande ledarskap – få dina anställda att växa och nå sin fulla potential

Det moderna sättet att leda för att skapa energi och att få människor att växa och nå sin fulla potential är ett coachande ledarskap. Så vad är ett coachande ledarskap, när passar det att använda och när passar det inte. Effektiva ledare använder idag detta förhållningssätt till sin peronal och enligt Susan Wheelans forskning kring effektiva team där just coaching en av de mest avgörande faktorerna.

Del 1
När: Onsdagen den 12 oktober
Tid: klockan 8.30-10.30, enklare frukost serveras mellan klockan 8-8.30
Plats: Avenyn 10, våning 6

Du lär dig några av de viktigaste delarna i ett coachande ledarskap, hur du gör och vad du behöver tänka på. Du blir mer effektiv, skapar bättre relationer och effektivare team genom att lära dig praktiska verktyg. Du kommer direkt efter utbildningen kunna applicera praktiska coachingverktyg och förhållningssätt både på dig själv och andra.

Del 2
När: Onsdagen den 19 oktober
Tid: klockan 8.30-10.30, enklare frukost serveras mellan klockan 8-8.30
Plats: Avenyn 10, våning 6

Vi följer upp del 1 och vad ni lärt er genom att praktisera delar från del 1. Då det tar tid att lära sig ett coachande ledarskap är det viktigt att iaktta vad du mer precist behöver öva på för att ta dig dit du önskar och vad du vill undvika. Under del 2 fördjupar vi oss kring kunskapen om coaching, våra sinnen och vår kommunikation samt får tid att reflektera kring hur ni kan använda det för er själva och andra. Ni får fler praktiska verktyg för att undvika konflikter, kommunicera mer ändamålsenligt med er personal samt stärka ert coachande ledarskap för att skapa de resultat ni önskar.

Kursledare Jenny Andersson har varit delaktig som konceptutvecklare och kommunikatör för detaljhandeln i mer än 15 år. Hon har bl a. arbetat på huvudkontoret både för Lindex och Team sportia samt varit med och utvecklat koncepten för ICA och Stadium. Genom sina erfarenheter inom varumärkesutveckling och affärsutveckling driver hon idag sitt eget även som professionell NLP och ICF mastercoach, teamutvecklare och förändringsledare.Jenny arbetar även som lärare på Gothia Akademi, en av Sveriges främsta skola för coaching.

Anmäl dig till båda stegen HÄR
Sista anmälningsdag: Torsdagen den 6 oktober
Förkunskapskrav: att du idag jobbar som ledare inom din verksamhet.
Det är viktigt att du kan gå på båda stegen.
Vid denna utbildning är det begränsat antal platser, max 1 person per företag.

jennyandersson
Jenny Andersson

Torsdagen den 3 november – Konflikthantering – Skapa bättre kommunikation och få en sundare arbetsplats

Tid: klockan 18.30-20.30, enklare fika ingår
Plats: Avenyn 10, våning 6
Sista anmälningsdag: Söndagen den 30 oktober

Kommunikation är en viktig del i konflikthantering. I ett team där det råder konflikter blir det onödiga låsningar. Det resulterar till både energiläckage, onödiga kostnader och utgör ibland to m. hälsorisker för inblandade parter. Vi kan ju inte låta bli att kommunicera och ibland är det inte alltid till godo. Konflikter börjar och slutar med kommunikation samt är det enda sättet för parterna att nå varandra. En utgångspunkt för att lösa konflikter och skapa bättre kommunikation är att lära dig mer om hur du som chef eller ledare kan förhandla mellan parter och därmed hitta lösningar för att tillgodose allas intressen.

• Du lär dig kraftfulla verktyg för att hantera konflikter.
• Du lär dig hur du kan undvika att parter fastnar i onödiga låsningar.
• Du lär dig att öppna sinnet och se flera sätt att lösa konflikter på.

Workshopledare:
Jenny Andersson. Utbildare, mentor och professionell coach.
NLP master, ICF PCC, Cert culture transformation, mindfulness och Narrativ Change Management. www.jenny-andersson.se

Anmäl dig HÄR

jennyandersson
Jenny Andersson

Tisdagen den 15 november – Få hjälp med dina Sociala medier – Öppet hus hos oss på Avenyföreningen – för nybörjare!

Tid: drop-in mellan klockan 8-11, kom när du vill under denna tid och sitt hur länge du vill.
Plats: Avenyn 10, våning 6
Sista anmälningsdag: Måndagen den 14 november

Är du i startgroparna av att arbeta med sociala medier inom ditt företag? Har du någon fråga eller sitter du fast i arbetet med Facebook och Instagram?
Vi på Avenyföreningen vill hjälpa våra medlemsföretag framåt i den digitala utvecklingen, och då är sociala medier en stor och viktig marknadsföringskanal att arbeta med.
Vid detta tillfälle kan du få praktisk och teoretisk hjälp med de frågor och problem du har samt råd, tips, inspiration gällande dina sociala medier.
Hanna Karlsson, projektsamordnare och Sofia Dahlström, kommunikatör kommer finnas på plats för att vara behjälpliga.

Obs!
Tillfället vänder sig till dig som är nybörjare och kanske precis har startat upp dina kanaler inom sociala medier.

Anmäl dig HÄR
Viktigt när du anmäler dig är också att du skriver vilket typ av problem/fråga du har eller vad du vill ha hjälp med, så att vi kan förbereda oss så att du kan få så bra hjälp som möjligt.

Avenyföreningens Julfest 2016 – SAVE THE DATE

När: 23 november

Mer information kommer inom kort.

_____________________________________________________

Har hänt 2016

Tisdagen den 27 september – Välkommen till Argentina! – After Work hos nya Buenos Aires Argentine Steakhouse

Avenyföreningens medlemmar bjöds in till After Work hos nya restaurangen Buenos Aires på Avenyn 1 som öppnade under sommaren.
Under kvällen fick vi ett spännande smakprov av mat och dryck samt en presentation av Buenos Aires och dess verksamhet samt rundtur i lokalerna.

Onsdagen den 21 september – Praktisk ekonomi – påverka ditt företag och få kontroll på ekonomin

Inger Christenson från Företagspartner AB lärde oss under detta utbildningstillfälle att förstå de grundläggande ekonomiska sambanden på ett pedagogiskt och informativt sätt.

ingerchristenson199x199
Inger Christenson

Onsdagen den 14 september – Få hjälp med dina Sociala medier – Öppet hus hos oss på Avenyföreningen – för nybörjare!

Under drop- in kunde Avenyföreningens medlemmar får grundläggande hjälp i frågor rörande deras arbete och synlighet i sociala medier.

Torsdagen den 8 september – Avenyvandring – Skrönor och skandaler: Avenyn 150 år

Under kvällen guidade Pether Ribbefors oss längs med Avenyn och dess historia, både dåtid och nutid. Vi passerade flera statyer och byggnader som haft betydelse för gatan och områdets tillkomst

PetherRibbefors199x199
Pether Ribbefors

Tisdagen den 6 september – Medlemsfrukost – Röhsska museet 100 år av design!

Avenyföreningen bjöd tillsammans med Röhsska museet in till en frukost på Sveriges enda specialmuseum för design och konsthantverk som under hösten 2016 firar 100 år med ett särskilt jubileumsprogram.
Visning av den aktuella utställningen ”Konsten som hem- hemmet som konst” samt en god frukost bjöds medlemmarna på.

Torsdagen den 25 augusti – Avenyföreningens sommarfest

Medlemmarna i Avenyföreningen hade en härlig kväll på terassen med god grillad mat och härliga Avenykollegor.
sommarfest2016_1 sommarfest2016_2 sommarfest2016_3 sommarfest2016_4 sommarfest2016_5

sommarfest2016_6 sommarfest2016_7 sommarfest2016_8 sommarfest2016_9 sommarfest2016_10

Tisdagen den 25 maj – After Work hos Pivo bar & kök

Avenyföreningen och Pivo bjöd in Avenyföreningens medlemmar till en härligt after work.

Tisdagen den 17 maj – Hantera energitjuvar och få en rikare vardag!

Livscoachen och författaren Brian Berglund delade med sig av enkla och konkreta tips på hur du kan skapa en rikare vardag. Vi lärde oss hur vi kan hantera och arbeta med våra energitjuvar som på så sätt gör att vardagen blir mycket roligare, intressantare och mer meningsfull.
brianberglund

Tisdag 10 maj – Hjärt- och lungräddning (HLR) – så kan du göra skillnad i en nödsituation!

Lullan Backamn från Heartex, lärde oss teoretiskt och praktiskt hur man genomför HLR (Hjärt- och Lungräddning) med och utan hjärtstartare, hjälper någon med luftvägsstopp och ger första hjälpen.
lullanbackman199x199

Torsdag den 21 april – Sökmotoroptimering, hur hamnar mitt företag högt upp på Google?

Ricky Pettersson från Viva Media föreläste under morgonen om hur viktigt det är att ha en god sökmotoroptimering på din hemsida för att din målgrupp ska hitta dig på nätet.

Onsdag 20 april – Årsmöte

Avenyföreningens årsmöte för 2015.

Onsdag den 13 april – Hjärt- och lungräddning(HLR) – så kan du göra skillnad i en nödsituation!

Lullan Backamn från Heartex, lärde oss teoretiskt och praktiskt hur man genomför HLR (Hjärt- och Lungräddning) med och utan hjärtstartare, hjälper någon med luftvägsstopp och ger första hjälpen.
lullanbackman199x199
Lullan Backman, Heartex

Onsdag den 13 april – Städdagen 2016

Den årliga städdagen som arrangeras tillsammans med Göteborgs Stad genomfördes den 13 april.
staddagen 2016

Onsdag 6 april – Gerillamarknadsföring – stick ut i bruset och nå dina köpare

Fredrik Olsson från Miami Advertising Agency besökte oss och berättade hur man kan sticka ut ur bruset och nå in i köparnas medvetande med hjälp av Gerillamarknadsföring.
Anmäl dig här
fredrikolsson
Fredrik Olsson, Miami Advertising Agency

Tisdag 22 mars – Vad betyder Västlänken för Göteborg?

Frukostmöte med tema Västlänken tillsammans med Innerstaden. Västlänken innebär den kanske största moderniseringen av järnvägen i Göteborg sedan införandet på 1800-talet. Men Västlänken blir också en katalysator för stadsutvecklingen och investeringar i Göteborgs stadskärna. Redan idag planeras för tusentals ny bostäder och arbetsplatser samt ny kollektivtrafik på och runt de nya stationerna i Göteborg. Synpunkter och frågor haglar tätt i samhällsdebatten. Deltagarna fick lyssna och ställa frågor till Johan Nyhus, ordförande i Trafiknämnden.
johannyhus
Johan Nyhus, Kommunalråd och ordförande i Trafiknämnden

Onsdagen den 9 mars – Stärk företagets varumärke och få kunden att komma tillbaka – Sälj steg 3

Marcus Hermansson från Business Performance vägledde deltagarna under kvällen till att lära sig mer om värdet i ett varumärke och hur man får kunderna att komma tillbaka. Hur man kan jobba med sin personal i att skapa kundservice i världsklass!
marcushermansson, business performance
Marcus Hermansson, Business Performance

Tisdagen den 8 mars – Personalen är viktig! Hur hittar man rätt? Kan vi tipsa, hjälpa och ibland t.o.m varna varandra?

Avenyföreningen bjöd in till lunchmöte där de som jobbar med HR-frågor inom främst restaurang/café fick möjlighet att träffas och utbyta erfarenheter, få svar på sina frågor och samtidigt lär vi känna varandra och på så sätt skapa ett ovärderligt nätverk inför framtiden.

Torsdag den 3 mars – Digital marknadsföring, stick ut i sociala medie-bruset och få ditt företag att synas

Richard Swenman från Viva Media höll en fullsatt föreläsning om vikten av en genomtänkt strategi för att lyckas i de sociala medierna och hur företag genom närvaro i sociala medier ökar sin exponering mot såväl befintliga som potentiella kunder, partners och andra intressenter. Vi fick bland mycket annat veta hur annonsering på sociala medier fungerar och vilket resultat det kan ge.
richardswenman
Richard Swenman, Viva Media

Onsdag den 2 mars – Polis- och supporterpolisen informerar

Anders Börjesson, chef för lokalpolisområde Göteborg City presenterade den nya polisorganisationen, vilka utmaningar man står inför och hur man kommer att arbeta framöver. Hur ser nuläget ut på och kring Avenyn?
Anders Hallesjö, chef för operativa gruppen på supporterpolisen presenterade hur polisen arbetar för att motverka fotbollshuliganism i Göteborg.
anders borjesson polisen
Anders Börjesson, chef för lokalpolisområde Göteborg City
Presentationen
Telefonnummer till supporterpolisen Anders Hallesjö: (010-56)52857, 0706-291355

Torsdag 4 februari – Hitta din nästa medarbetare!
I samarbete med Swedbank Avenyn bjöds Avenyföreningens medlemmar in till en träff i projektet ”Unga Jobb” som drivs av Swedbank och Arbetsförmedlingen.
Genom speed-dating presenterades företagen för arbetssökande, nyfikna och ”hungriga” ungdomar. Där ungdomarna hade chans till en praktikplats hos något av företagen.

Tisdag 19 januari – Hälsofrukost
I samarbete med Viktväktarna och My Studio anordnade vi en Hälsofrukost för medlemmarna där vi fick lära oss att äta och träna rätt, hur vi ska nå våra mål och få en hälsosammare arbetsplats med mindre sjukskrivningar och bättre välmående.

Tisdag den 26 januari – Rån, hot, snatteri och överfall – hur kan man förebygga och agera om det händer

Mikael Grahn, Adapt föreläste om vad man gör för att undvika rån, snatteri, hot och överfall? Samt lärde oss vad man kan göra för att förebygga dessa händelser och vad man ska titta efter/göra om man misstänker t.ex. snatteri. Vad gör man när rånet är ett faktum – hur agerar man? Vad gör man efter?
_____________________________________________________

Tidigare aktiviteter

Se genomförda aktiviteter för respektive år:

2015
2014
2013
2012